Wednesday, April 1, 2009

april fool yg aku ingat


ni post bukan nak mengglamourkan 'april fool'. Zaman aku budak2 dulu memang kalo tak pekenakan orang tak sah. contoh, " Seluar ko tak zip sey..".

Tapi satu2 nye April Fool joke yang aku tak boleh lupa, dan mungkin korang ada yang ingat waktu kita kecik2 dulu was, ada satu newspaper dah laporkan yang Fandi Ahmad ( tu jam dia kat Niac Mitra kot, dia belum main for KL lagik tak salah ) dah sign contract untuk join Manchester United.
Biasa ah, zaman tu zaman katak bawah tempurung, so rata2 big news hari tu. Dan paling kecoh...malam tu kat tv, tukang baca Berita RTM umumkan pasal ni jugak..

Besok sokkabar cakap ni April Fool. So maknanya Berita kat tv pun kena bubble. blub blub blub. Tapi April Fool ni boleh mendatangkan mudarat, so tak main ler.

2 comments:

eddie dewanaga said...

april fool yg gua ingat bila kluar artikel dlm paper bilang band baru masa tu, teacher's pet dah jual ribu2 unit first album diorang 'eh, keras tu!'

gua terus ingat band ni mesti best, terus pi carik kat record stores...
memang best pun!!

padahal, band ni baru launch album tu... dia launch april first.

berteromber said...

april fool ni zaman2 sekolah la kemaruk..bukan takat kawan2 jer...cikgu pun dikenakan...terutama cikgu pompuan...hehe..merasa la berbaris kat bilik guru besar april fool punya hal..