Saturday, May 30, 2009

besok sweet charity kat Esplanade dah sold out...

Untuk uolls kat Msia yang tak dapat sokkabar Spore, ni sokkabar omputeh s'pore smalam. Life section.

(click to enlarge)

Pengsi abis kan ni gamba? Ramli Sarip paling background. And...cam cover magazine Sensasi tu hari...missing the same person again. Will he be there tomorrow?



Life Section cover main pic Sweet Charity dan ada Jatt ngan tshirt MOR dia huhu.



- Biar betik besok nye show dah sold out. Patut aku tengok sokkabar terus dah takde iklan2 dah ni semua, rupanye siang2 dah sold out.
- Lepas ni Brunei lepas tu KL.
- ada la cerita zaman dulu2 semua and also Jatt ngan Black Dog Bone, MOR dia etc.
- possible new album etc etc.

Korang baca sendiri ler.. click each photo to enlarge kat bawah2 ni untuk read one by one yourselves.
Yang Long Haired Rockers tu klassik. Abis la besok mesti kecohrable and memorable.












ermm..

kalau besok aku jadi pegi dan dapat pegi, my 3rd show pegi Esplanade Concert Hall ni..aku kekok ler gi tempat cam gini. Takkan aku nak pakai selipar, kena kebelakang pusing kang.
Tapi KLCC nye tempat tu was worse, very strict giler. Esplanade ni flexible sikit, tapi...beg dorang cek hollow2. And korang tak payah bimbang pasal handphone disturbance pasal takde line langsung. KLCC nye symphonic tu aku dah lupa, ada line henpon ke tak.

Two shows aku pegi before this kat Esplanade was for Rock Opera & Semangat Zaman.
Unique thing is that, selalu tempat ni pakai untuk those broadway shows thingys, opera, classical music etc, tapi bila masuk je event melayu, mesti tak boleh lari dia punye unsur rock jugak kadang2. Walau harga tiket memang melambung pasal tempat cam gini.



I wish, they play this song tomorrow..

kasih usah merintih
kau buat ku bersedih
manja usah berhiba
kau buat ku berduka


but I doubt it huhu.
Aku nengok last year nye show dorang kat PWTC, besok mesti sound lain, pasal lagi satu orang dah takde lagi, so besok dah takde John Lord solo and Deep Purple Lazy dah.

9 comments:

Aisya Redd Rohim said...

Salam...
Baca newspaper tuh ada nama Wahid Warren...

Warren sama family dgn Azman Warren kah?

Dah tua sumer2 rockers nih,..
yag paling depan ketara nampak eye-bags dia...

Takilala said...

review ye nnti

Portdy said...

Ikrarku Pada Ruzana

Nangis engkau menangis
Mendengarkan berita
Pergi ku akan pergi
Kita harus berpisah
Hanya sementara
Ku tak lama di sana
Ku kan pulang segera
Ke pangkuanmu Ruzana

Kasih usah merintih
Kau buatku bersedih
Manja usah berhiba
Kau buatku berduka
Hanya sementara
Ku tak lama di sana
Ku kan pulang segera
Ke pangkuanmu Ruzana

Percayalah Ruzana
Cintaku suci
Tanpamu Ruzana
Hidupku tak bererti

Selamaku di sana
Hati usah berhiba
Ku kan pulang segera
Ke pangkuanmu Ruzana

Dengarkanlah ikrar dariku
Tiada yang lain
Darimu Ruzana



bro, this is one of my feveret....

how strong i wish they will play this song...tapi macam mustahilkan?

harap bro dapat pegi esok n kasi review baik punya...

::alifdalmim:: said...

adoi...

jeles la aku tgk ko...da masuk tmpt2 mcm tuh..aku ni setakat bergambar je kt depan tuh..

p.s: teringin sgt nk tgk konsert orkestra kt KLCC/Esplanade

Dr. Bentara said...

big event ni! Nasib baik la aku tak minat hehehe...

berteromber said...

tunggu ko review jer la..

deaf-angel said...

pegi ler adam sekali2..

in fact KLCC symphony tu tiket ada less than 20rm pun ada untuk some persembahan...pegi ler bawak love ones ko enjoy2 tempat2 glamour. Most of the time, memang takde peluang pegi tempat glamour cam gini.


mm
Ni kira macam aku rasa aku pegi nengok Led Zeppelin haha

Triple S,
sorry aku tak tahu salasiah Warren family huhu

eddie dewanaga said...

ikrarku pada ruzana memang mkn dalam woo...

matakucing said...

reviewwwwwwwwwwwwwwwwww