Friday, May 1, 2009

puduraya malam tadi

Nari melayu panggil hari pekerja kan? hari buruh? buroh? aku tak tahu eja.
Fair enough, ada yang memang tak mau jadi pekerja, tapi ramai yang nak keja tapi takde keja.

so ni malam tadi kat puduraya. Aku tadi masuk keja 7pagi so smalam naik bas malam, sekali dah sampai puduraya ,lermekk, dah kul brapa ni dok masih ramai lagi? ramai orang nak balik kampung/jalan2 pasal long wkend kan tapi by then was about 11. bas tambahan kot ni smua.


( click all photos to enlarge )
Hah ko, ni platform berapa belas ntah, overflow dok kalo korang nengok sampai background tangga2 yang further sikit tu. Sebab tu musim raya/cny dorang kena split tiga lokasi berlainan. Tapi aku dari dulu kagum ngan brader2 yang control pax kat platform bawah, dorang boleh handle all these big crowd, dan pax pun memang kasi full cooperation. Cammana problem pun untuk sebagian pax, dorang do their best.


follow the leader.. disiplin huhu

Cam biasa, kecuali Mara, bas lain selalu janji melayu, so aku jalan2 kejap, mau kang aku duduk tepi pletform, terus tertido, abis miss bas aku hehe.

10 comments:

eddie dewanaga said...

more photos pleasee...!

bro, lu memang ada bakat ambik gambar laa... banyak yg lu share pasal your daily journey.

keep it up.

deaf said...

snap pakai henpon nokia aje huhu.

stress woo smalam, happy faces all around kot smua mood public holiday, aku lak stress nak gi keja haha

Takilala said...

cuti-cuti malaysia huhuhu.

::alifdalmim:: said...

sempat lagi tu capture pics..

aku kalo boleh cuba utk mengelakkan masuk puduraya..kureng snang dgn tmpt yg crowded ni...kira ko ni boleh tahan gak penyabar ea??.. ;)

Cross Border Limousine Service said...

ahhh... i miss puduraya. i was there a few times to catch pirated buses. lots of memories. cukup ler sekarang! no more such nonsense. now i naik bas Luxury Express from Hotel Istana... ummmm

Aisya Redd Rohim said...

Ha'ah Hari Pekerja.
Aku buang tebiat. Hari ini awal pagi jam 9pg dah sampai opis... ikut backdoor HQ Tmn Maluri...
Tak ada orang... cuma bos2 jepun ajer dlm 12org ada datang

Malam tadi baru balik dari Penang naik bas persiaran.

Puduraya... aku pernah kena dgn bas Jelita, cakap bas pukul 12.00 tgh malam... pukul 2pg tak sampai lagik...

Lama aku tak masuk bawah kolong tempat tunggu bas Puduraya tuh...

Waaahhh... gian nak sedut asap bas yg harum itu (ketagih karbon monoksida... harum...)

Portdy said...

"di perhentian puduraya, tempat mula bersua..."

kalau bus stand Larkin pun lama dah tak pegi apa lagi Puduraya...

teringat dulu zaman ujung 90an macam ni punya pack kat Larkin Bus station time cuti Deepavali last2 ambik teksi tu balik kampung......

huhuhu kopak seh kopak..

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

dep selamat hari bekerja
hehehhehe hang kat Kl ka
tu dia pudu ramainya urang.....
aku dah lama tak sini taw.

** dep
itik tu aku gi kat reban dia
yang swan tu ekcelli tak lah jauh 5 m saje. aku guna lens 70-300 tuh dep:-)

berteromber said...

pergh...nengok gambo2 tu teringat 11,12 tahun yg lalu...hampir tiap2 pagi isnin aku melepak kat puduraya baru sampai dari jb pukul 3,4 pagi sementara nak nunggu bas kg pandan pkl 5 pagi...zaman tu aku duk kl...wife duk jb...fuh..lama dah tak sampai ke puduraya ni...kenangan terindah..hehe

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

OOOOo ko nak cam tu erk dep
ada kut
jap aku kena check lagi
nanti aku paste erk