Thursday, January 31, 2008

US Promo cd ~ Bring Your Daughter...To The Slaughter

Pelan2 aku akan cerita pasal beberapa promo yang aku ada, yang bleh dianggap rare jugak.
Click all photos to enlarge ye.
This is my photoshoot and review of the rare Iron Maiden's Bring Your Daughter...To The Slaughter promotional cd, which was distributed for radio stations broadcasting in America when Epic Records was Maiden's USA distributor back in the early 1990s.

Dalam aku perlahan2 memakan masa bertahun2 kumpul koleksi Maiden aku yang tak seberapa, ada beberapa barang yang susah giler aku nak dapatkan.

Salah satu ialah edaran khas Amerika - cd promo Iron Maiden untuk lagu Bring Your Daughter...To The Slaughter yang merupakan sebuah lagu dari album No Prayer For The Dying yang diterbitkan tahun 1990 dan lagu ini jugak direlease sebagai single di Britain pada minggu Christmas 1990 dan menjadi satu2nye single Maiden yang dapat nombor satu dalam carta pop Britain.
Maknanya lagu Maiden ni kalahkan semua lagu2 pop. Macam tak logik gitu eh. ( Lagu ni dapat no. 1 pasal Maiden fans pada minggu tu beli semua editions singles ni dalam bentuk piring hitam bermacam2 versi, cd single dan kaset single ).

Zoom in -->

Demonstration Not For Sale
EPIC ESK 4007 DISP 001002


Aku akan review lagu ni termasuk ngan bonus tracks lain kali, bila aku buat review era No Prayer For The Dying 1990-1991.
Ni lak ialah belakang dia..
Anggota Maiden tulis sikit untuk special release cd ni dan tanda tangan. Kalo korang perasan, promo ni memang takde kulit depan.

The back contains some info and a message from the Iron Maiden members. And yes, there are no covers for this promo.

The End

2 comments:

zan said...

Bro..
Saje nak tanyer..
Amacam toto, jadi turun ke?

deaf-angel said...

blum konpem lagik..
tapi rasanye tak pasal aku dah cek, aku kena keja hari tu...
kalo aku pegi, aku bilang ko ke jan pasal aku tak tahu pegi hahaha.
Toto ke mana aku , aku terbengkalai kat mana lak hehe.