Wednesday, July 16, 2008

03/08/08


Apa probability aku menang 1st prize? tapi sapa tau kan...anyway cerita dia gini..

3hb 8 ni aku keja pagi, rasa2nye mlm tu ada masa sikit kot untuk aku enjoy salah satu hobi aku huhu. ( siang2 aku dah submit advance notis kat Minister of Home Affairs aku kuikuikui. )
Tapi..hobi aku ni perlukan ko$, dan dalam keadaan barang harga $mua naik, inflasi meningkat ni semua, nak buat2 apa2 pun kena fikir 3, 4 kali.

So 3 Ogos 2008 kalo aku free malam, ada dua event ada chance untuk aku pegi -

a) Kat Singapore,
Republic Poly di Woodlands, ada Search , Amuk , Raven.
Tiket $80-$200. Tukar RM ngan excen rate 2.37 dah - 189.60rm to 474rm. ni apa last aku cek ngan muzika ler harga tiket.

b) kat Johor Bahru,
Man Kidal nye pelancaran album dan dia nye show. Tiket 12rm.
Ni kat Dataran Bandaraya ( ntah exact spot kat mana, tapi aku assume dekat ngan City Sq ler , Aku konsert kat JB up to Indoor Stadium aku sanggup jalan kaki dari kastam, lain2 tak larat ah, kalo Larkin Stadium, aku dah terpikir kalo midnite abis cammana ah, nak2 sorang2 takde kawan. )


Dua2 pun hanya dipisahkan ngan tambak johor aje..lain2 gomen, tapi rock maintain.

So? Search/Amuk/Raven vs Man Kidal? mana aku nak pilih?
Ra$a ra$anye korang pun tahu ler huhuhuhu...

Ni plan2 je, ntah pegi ntah tidak, kot ada hal lain lagi priority...apa pun aku ada tiket Man Kidal dah standby dah.. kiasuism beb.



"Atuk mana ni??" Boleh aku kena tanya soalan gitu?? Grrrrrr!!!


p.s - 2nd n 3rd August pun ada apa festival ntah kat Fort Canning. Pussycat Dolls huhuhu, ( donchawishurgelfrenwashotlikeme ewah! ), alicia keys, simple plans, ntah sapa2 ntah...tapi last year was better, last ada Cyndi Lauper...oooo.. seriously, aku nak nengok Cyndi Lauper ngan Belinda Carlisle live, everytime aku miss ler ).

5 comments:

Dr. Bentara said...

Man Kidal best! Solo dia dalam Semangat Lamina (re-record) tu memang killer. DIa pun akui, solo dia paling best.

Mesti cover lagu Malmsteen atau Blackmore satu ni...

zan said...

Aku lebih suka solo Man Keedal masa lagu "Cinta Sepi - Search". Masa solo lagu ni tak terserlah sangat ke"Malmsteen"an @ ke"Blackmore"an beliau.

Percaya tak aku pernah terlelap dalam satu Pub kat KL masa tengok Man Keedal solo lagu "Smoke On The Water"? hahaha

harap2 ada lagi lagu2 yang ada touching macam "Sentuhan Keedal"

matakucing said...

mmg keedal best tp ada beberapa guitarist lain yang beliau geruni antaranya Hamdan Bloodshed, Joe Burnmark (pernah dpt jolokan Vivian C M'sia)& Sham leftright.

carvedijan said...

kan bagus kalau Man Kidal dari dulu mencipta identiti dia sendiri. Terlampau Malmsteen sgt dan yang bestnya dia pernah ckp dia beridolakan Blackmore.... anyway...FYI deaf..19hb dan 20hb July ni Man kidal ada buat guitar clinic untuk beginner kat Kajang tak silap aku. Free aje....

Fadhil said...

Deaf,

Betul la soklan pasal Atok tu... kan Man Kidal dah ada cucu.

Anyway, mana kau dapat tiket tu? Aku rasa mcm nak gi tengok jugak la..