Saturday, September 13, 2008

motorhead - inferno

the devil rides to glory
we hasten by his side
a legendary story
told by fireside

ewah!


( my review and photospread of the normal cd version of the Inferno cd, click all to enlarge )


dari zaman sekolah dengar2 gitu, selepas berdozen tahun aku rasa Orgasmatron's 'Deaf Forever' ialah antara lagu pop paling best, sampai aku pakai variations judul lagu tu sebagai nickname kat internet dah lebih 5 tahun kot? maka akhirnye,sambar dua ori - ... sebagai permulaan mesti tak lain tak bukan (dr tahun 1981) No Sleep Til Hammersmith (complete 2cd version) dan ...(dr tahun 2004) Inferno.

Motorhead dorang ni dah lama.. Lemmy dah berumur 62 tahun kot tahun ni.



So terpulang kat pendapat masing2.. samada Motorhead ni rock ke metal ke, blues ke, punk ke, dan samada dorang directly influence Speed metal ngan thrash metal. Metallica suka giler ngan dorang, pasal dorang pengaruh Metallica zaman dulu. ( ooo aku baru nengok setlist Metallica kat Berlin semalam, biar betik, takde creeping death. lima lagu baru dan ada...thing that should not be? aku tak suka ah lagu tu...haha ). Zaman carik dan trade bootlegs dah abis dah..aku dah tak kuasa dan curious nak dengar dah...skarang zaman modern, masuk je youtube semua ada haha.

Salah satu produk Metallica yang last aku beli pun yang single apa sampul kadbod kaler merah tu? yang dalam ada tribute to Motorhead empat lagu tu? ntah apa single ntah zaman load, unload, reload.
Satu benda aku miss gi rezebes, ialah peluang kalo dapat marksman, gavemen kasi duit haha. Aku gi rezerbes tak pernah dapat marksman, tapi kadang2 nasib jugak ler benda2 gini...well..untuk sapa2 yang kena Reservist time bulan pose ni...pelan2 kayuh. oppss out of topic.





Whatever it is, kalo lagu sedap, aku suka. Dan Motorhead ni pada aku macam kopi untuk sesetengah orang, untuk sesetengah orang lain, cam ambik sepit baju sepit kat mata. Lagu dorang bising, ROOOAAARRRR!!!! gitu, dan sekarang ni aku kalo keja 3rd shift, kalo sorang2, aku akan pasang lagu dorang, kasi tak boleh tido haha.

So Inferno.. - RIBUT!!, EXCITING!!, THRILLING!!, LAJU!!, with an unexpected ending huhu. Whorehouse Blues..s..l..o..w..m..o..t.i..o..n...tapi best.

Macam aku cakap masa review cd Osairis tu hari... cd Inferno ni pun sama, takde nak skip2 lagu pasal lagu macam siot. Semua ok...tapi of course ada lagu2 yang personal favourites...In The Black ( ni paling dekat kot Motorhead buat lagu love song untuk awek dan jugak maybe lagu rocker nak jadi baik haha ), In The Year Of The Wolf ngan Keys To The Kingdom.. very the majestic part guitar break dia pasal ada pakai strings...tekejut beruk aku huhuhu. Ni kira macam..Surprise...!!




lain2 aku perasan..
- Steve Vai perform untuk dua lagu..Terminal Show dan Down On Me.
- 12 lagu..paling panjang Suicide 5.07 minit, paling pendek Something Like A Killer 2.44minit.
- Sapa nak belajar English, study lirik dorang, simple tapi dalam...give up aku ntah apa sebenarnye mesej nak disampaikan ahha.
it was the wolf in me
i howled the cold night through
the year i ran as a wolf
tonight the food is you..

hahah wink wink.



Google internet, aku rasa2 peminat2 semua rate ni album antara yang best sikit dalam berpuluh2 album Motorhead dah release kot. Motorhead ni macam AC/DC jugak...sama je...sama macam Maiden...sama je..predictable...tapi at the same time, penuh ngan kejutan yang best2..
Aku ngah cold turkey pasal Maiden ngah off-season takde activity dah, aku pasang balik AMOLAD tiap2 hari gi keja dengar, and aku rasa easily AMOLAD ni album wise, antara paling baik dalam sejarah Maiden. Oppss melalut lagi...







Sapa2 tak pernah dengar, nak cuba dengar Motorhead....selain beli kompilasi2 best of dorang, maybe ni album ialah permulaan yang baik...modern tapi lama.

4 comments:

:: Wiween :: said...

humang aih...62 tahun. da jadik datuk da. agagagagag ;p nih zmn aku pun x lahir lagik kot depa glemer ni bro :p

weh send alamat engko kat email aku : awinnoor@yahoo.com

matakucing said...

dorang memang bising, kejam & berkerak hahaha ace of spade

deaf-angel said...

aku menang contest raya ko kan..
k nanti aku ada access email aku email...email access kena block haha

deaf-angel said...

yo mata kucing ace of spade lagu orang main judi kot...tak paham sangat tapi best